Корисні статті та новини компанії МАРГУС
Тонкощі меню. Експеримент. — 5 квітня 2014 р.
У кафе, ресторанах та подібних закладах громадського харчування частенько пропонують як стандартну порцію, так і збільшену . Особливо характерно це для фаст-фудів. Дослідники з Корнеллського університету (США) вирішили перевірити , як позначення в меню впливають на апетит клієнта.
В експерименті учувствовать дві команди, яким пропонувалася їжа в двох тарілках. Кожній з команд пропонували два типи порції , але для першої команди на одній тарілці була велика порція пасти, а на другий - порівняно маленька . Велику порцію в меню відзначили як «стандарт», а другий «міні», що відзначалося як майже половина від стандартної порції. Другий же команді велику порцію, що у перший «стандарт» , назвали «подвійна» порція , а маленька тепер позначена «стандарт». Кількість пасти на тарілках при цьому залишилося таким же, як і було .
Учасники груп були підібрані так, щоб кількість людей з «великим » апетитом і «маленьким» було однаковим. Хоча, з іншого боку, кількість рекомендованих для дорослої людини калорій завжди приблизно таке ж.
Результати свого експерименту опублікували на сторінках наукового видання Health Economics, де і розповіли, що одна тільки назва або « тип » порції змушували людей їсти більше. Гігантська порція під ім'ям «стандарт» з'їдалася вся, клієнт практично вилизував тарілку і нічого не залишалося. А при вживанні такої ж кількості їжі, але під назвою « подвійна » порція не доїдати до кінця, і майже половина їжі йшла в сміттєві баки - в 10 разів більше їжі.
Цікаво й те, що учасники експерименту не могли на око визначити, яка порція дійсно повинна бути «подвійний», а яка - «стандартної», більшість респондентів не відчували ні найменшого почуття протиріччя, коли їх змушували платити більше за досить маленька кількість їжі, прикриваючись вивіскою «стандарт».
Такі тонкощі часто використовуються в маркетингу, і клієнт навіть не підозрює, що вже на поводу і користується пропагував йому товаром.