На головну  → Про компанію МАРГУС  → Статті та новини компанії МАРГУС

Корисні статті та новини компанії МАРГУС

Хитрощі великих супермаркетів — 2 березня 2016 р.

З давніх часів, як тільки з'явилася торгівля, одночасно з вдосконаленням майстерності розвивалися і різні хитрощі в торгівлі. Скільки існує торгівля, стільки ж існує обман, обвіс, продаж прострочених товарів та інші "фокуси", придумані людством.

Shopping2

Для багатьох людей зараз є звичайним заняттям відвідування великих магазинів самообслуговування, супермаркетів. У століття швидкостей, нам все менше залишається часу їздити на справжні ринки за овочами і фруктами, вже ніхто не ходить до кравця пошити костюм, не потрібно бігти до аптекаря, тепер все це і багато іншого можна купити в супермаркеті. Більшість людей перестало відвідувати дрібні продуктові магазини з тієї причини, що нам потрібен більш широкий асортимент і вибір продукції. Кількість супермаркетів і гіпермаркетів зростає, як гриби після дощу, при чому на території не тільки міст-мільйонників, а й невеликих міст і районних центрів. Однак необхідно сказати слова підтримки і дрібним приватним магазинам, на прилавках, яких можна зустріти продукцію більш свіжу і не таку дорогу у порівнянні з супермаркетами.

Стратегія існування і процвітання мереж супермаркетів була з самого спочатку побудована на хитрощах, через які несвідомий споживач повертається туди за покупками знову, купуючи все більше товарів, не замислюючись, що третина покупок йому не потрібна, а ще третина буде викинута, так як з'їсти це все він не встигне. Безумовно, ми не вказуємо на те, що в супермаркети не треба ходити - необхідно відвідувати їх з особливою обережністю. Якщо ви не хочете стати жертвою обману "продуктових монстрів" необхідно звертати увагу на такі деталі.

Shopping2

Червоний або жовтий колір не завжди означає знижку! Для нас увійшло в звичку, що червоний колір на цінниках і вивісках магазину вказує на зниження ціни на ту чи іншу товарну позицію. Побіжно глянувши на вітрину, покупець машинально створює в голові асоціацію з привабливими цінами, але в більшості випадків червоний колір застосовується навмисне для притягнення споживачів і використовується, як додатковий колір при оформленні цінника. У таких випадках необхідно уважніше аналізувати вивіски і і плакати, щоб при відвідуванні магазину знати напевно є знижка чи ні. І задумайтеся, чого це так часто надаються знижки, з чого раптом така щедрість, де криється підступ. І як протистояти цьому, давайте розбиратися разом.

Занадто місткі сітчасті і торгові візки на колесах були придумані в 1936 році Сільваном Голдманом, власником американської мережі супермаркетів. Зараз багато суперечок з приводу, хто був першим винахідником візків, але це не настільки важливо. Важливим є те, що за останні 40 років існування купівельних візків і кошиків, їх місткість подвоїлася. Даний крок здійснений навмисно: крокуючи по супермаркету, побачивши широкий асортимент продукції, покупець на підсвідомості буде намагатися наповнити свій візок або кошик повністю, не встигаючи усвідомлювати насправді потрібен йому той чи інший товар. Навіть звичайний купівельний кошик збільшили до такої міри, що довелося і йому приробити колеса, щоб покупець не надумав відкласти частину товару з-за великої ваги. Навантажив побільше і кати на касу, плати за повний «споживач». Досить часто в магазинах самообслуговування забороняють заходити зі своїми сумками, пояснюючи, як профілактику крадіжок на перший погляд. А фактично на касі вам обов'язково продадуть пару одноразових пакетів, а з візком ви вже точно більше купите, повірте, перевірено на собі.

Купівельний кошик з колесами PLAST 38

Кілька порад, щоб не робити непотрібних покупок. У супермаркеті, бажано, беріть кошик без коліс, звичайний на 22-25 літрів, щоб купувати трохи і щоб було легше потім нести, або ходити за продуктами частіше в магазин, якщо є час, за найнеобхіднішим, в такій ситуації не треба буде брати на вході в супермаркет величезний візок на 240 літрів, а то і більше.

Хитрощі з цінниками - це один з найпоширеніших методів перехитрити споживача і змусити його витратити більше коштів, ніж він мав намір. Традиційно постійний покупець супермаркету приблизно уявляє вартість товарів, і, коли ціна змінилася, точну вартість продукції є можливість з'ясувати на касі, пробивши її і отримавши чек. Вам надається можливість звірити вартість на чеку з ціною на ціннику і, якщо є різниця, супермаркет зобов'язаний продати вам даний продукт за вартістю цінника! Якщо не бажаєте переплачувати - будьте обачні, стежте за цінниками, що не соромтеся перепитувати у персоналу торгового центру в разі сумніву, і намагайтеся рахувати ціни власних покупок до того, як підійдете до каси. Нехай для вас стане звичкою аналізувати витрати і чеки, особливо ті, в яких товарних позицій більше 10. Часто в великому списку покупок касир здатний пробити товар два рази, внести вартість не за справжню вагу, а за 1 кг, або хибно додати в ваш чек продукт, який ви не купували.

Цифрові ілюзії також застосовуються з успіхом і в продажах. Більшості з нас може здатися на перший погляд, що ціна 9,99 набагато менше, ніж 10, і відразу ж виникає бажання купити продукт не першої потреби. Багато покупців беруть за правило округляти ціну в більшу сторону і тоді основна маса цих фокусів на вас не вплине. Хліб і молоко зазвичай заховані дуже далеко. Щоб знайти молочні або хлібні вітрини необхідно пройти по всіх коридорах і лабіринтах, як в бібліотеці. Чому так? Як виявилося, дана хитрість грунтується на тому, що молоко і хліб - продукти щоденного попиту. І господарі магазинів ховають їх далеко, щоб в тривалих пошуках ви пройшли повз безліч інших вітрин - може щось ще з собою захопите! І вони мають рацію - ще як захопите!

Дуже часто, щоб створити ілюзію свіжості, овочі і фрукти співробітники супермаркетів миють, натирають, збризкують водою, що власне прискорює їх гниття і псування, хоча це миттєво робить їх зовнішній вигляд гарніше. При цьому, погані овочі можуть лежати обліпленими повністю землею, щоб не було видно дефектів. Рекомендуємо ретельно оглядати, нюхати і брати руками фрукти і овочі. Надзвичайно дієвий спосіб змусити покупця придбати більше, ніж йому необхідно - встановити на вході в торговий центр лоток зі свіжовипеченими виробами, звідки розноситься запашний аромат. Він чудово впливає на людину, яка зовсім не голодна, і споживач починає енергійно купувати різні ласощі.

Основна маса магазинів застосовує правило правої руки: переміщення відвідувачів направлено проти годинникової стрілки. Як виявилося, пересуваючись вліво, наш погляд нерідко звернений на середину правого боку, де розміщуються так звані "золоті" вітрини. Тут в основному розташовують товарні позиції з терміном придатності, браковані або елітні продукти. Хитромудро покупців пробують обдурити з покриттям на підлозі в елітних відділах магазинів. У цих зонах підлоги покривають невеликий плиткою, візок починає голосно стукати колесами, створюючи видимість того, що ви дуже швидко пересуваєтеся по відділу. Ви машинально пригальмовуєте і в підсумку найбільш пильно оглядаєте симпатичні дорогі ймовірні покупки.

Закон пари зухвало застосовується в торгових центрах, де співробітники магазину супутні продукти ставлять поблизу з основними: чіпси або горішки біля пива, печиво або випічка біля води і соків. Цей підхід працює і споживачі залишають в супермаркеті більше готівки. Приблизно за таким же принципом влаштовані промо-акції "Купуйте 2 штуки по вартості одного": рекламщики розраховують на ненаситність споживача, щоб нібито виграшно для себе витратили менше коштів на покупку, придбавши неліквідний, а найгірше, прострочений продукт.

До речі, спеціально для дітей придумані візки у вигляді автомобілів, діти їх шалено люблять і готові годинами кататися по супермаркету. Такі візки-машинки досить дорого коштують, але тим не менше власники супермаркетів купують їх, адже вони знають, що для вашого чада ви купите дуже багато всього і візок-машинка дуже швидко окупиться.

Візок для супермаркету - дитяча машинка YRD-E4

Проникливі клієнти знають, що недорогі, хоч і високоякісні, продукти розміщують на самих верхніх або на самих нижніх полицях, навмисне прибираючи їх подалі від очей. На середніх полицях лежать найбільш дорогі, відповідно товари, які найбільше купуються. Намагайтеся досліджувати полки з метою вибору більш цікавих товарів.

Оформлення зі спеціальною підсвіткою вітрин з морепродуктами і м'ясними виробами створює ілюзію яскравості - свіжості продуктів. На алкогольних стелажах застосовується приглушене освітлення і різні декорації, які збільшують споживчу активність. Традиційно в магазинах при оформленні приміщень використовуються теплі тони кольорів, що створюють видимість затишку для більш тривалого проведення часу відвідувачів в супермаркеті. Часто звучить спокійна музика, що поліпшує настрій, з різними маркетинговими і гіпнотичними вставками, що змушує покупців здійснювати несподівані покупки.

Більшість магазинів самообслуговування застосовують хитрість з викладенням дрібних товарних позицій ближче до каси: відвідувач в черзі до каси, нудьгуючи, неодмінно звертає увагу і купує додатково кілька шоколадок або цукерок. За допомогою власних яскравих, барвистих дисконтних карт супермаркети прив'язують до себе покупців, які на підсвідомості вважають, що карта дозволяє економити, і машинально купують товари виключно в тих торгових центрах, де у них є дисконт.

Від цих трюків і зайвих фінансових витрат вас зможе захистити складений завчасно перелік продуктів, який неодмінно позбавить вас від спонтанних покупок. Уважно і часто переглядайте список, щоб налаштуватися на покупку тільки необхідних товарів.

Необхідно ще враховувати ще одну важливу деталь - шопінг-залежність більшості міських жителів. Стреси на роботі, високий темп життя, постійна втома, пробки, вас тягне постійно на солодке, ви заходите за шоколадкою, а виходьте з двома величезними пакетами.

Міняйте спосіб життя. Навчіться готувати самостійно, менше купуйте напівфабрикатів і консервованих продуктів. Купуйте на ринку більше свіжих овочів і фруктів. Не користуйтеся кілька днів автомобілем, хоча б у вихідні, займайтеся спортом, хобі, частіше проводьте час на свіжому повітрі! Ведіть насичений спосіб життя і робіть тільки корисні покупки!

А купівельні кошики і візки для супермаркетів ви з легкістю можете придбати в нашій компанії!